Algemene Voorwaarden
Artikel 1. INROEPBAARHEID
De opdrachtgever/firma/klant stemt uitdrukkelijk in met onze algemene voorwaarden, met uitsluiting van alle andere. Alle afwijkingen dienen schriftelijk tussen partijen te worden vastgelegd. Eventuele nietigheid van één dezer bepalingen heeft niet automatisch tot gevolg dat alle overige bepalingen, evenals de overeenkomst nietig zijn. Voor alle zaken, die niet geregeld zijn in deze algemene verkoop- en aannemingsvoorwaarden is het gemene recht van toepassing.
​
Artikel 2. ONTVANGST
Bij de ontvangstname van de machine wordt een werkorder opgesteld, waarop volgens een beschrijving van de uit te voeren werken worden vermeld. Indien de klant een bestek (offerte) wenst zal deze voor de ontvangstname worden gemaakt (kost). De ondertekening van de werkaanvraag door de klant (of zijn gevolmachtigde) is bindend na ontvangst name van uniek nummer dat op het toestel wordt bevestigd. Vanaf dan gaat de klant akkoord als instemming met de toepassing van de algemene herstellingsvoorwaarden. Als de klant een bestelling van werken doorgeeft na de in ontvangstname van het toestel, wordt deze informatie bij opmerkingen genoteerd en bijkomend ondertekend door de klant of zijn gevolmachtigde.
​
Artikel 3. BEWAARGEVING
De hersteller is niet aansprakelijk voor de machine voor / tijdens / na de herstelling. De hersteller zal het toestel voor / tijdens en na de herstelling verzorgen als goede huisvader. Het brandstofpeil kan verschillen met de stand toen de machine in ontvangst werd genomen, dit kan door het vervangen van leidingen/filters... of door een gemaakte testen. Eigendomsvoorbehoud wordt er overeengekomen dat, zolang de koopprijs / herstelprijs inclusief alle toebehoren niet volledig is betaald door de koper, de geleverde goederen en materialen eigendom blijven van de verkoper tot volledige betaling. Het is verboden om de goederen verder te verkopen of ze anderszins te vervreemden.
Artikel 4. RECHTSBEVOEGDHEID
In geval van betwisting is alleen de rechtbank van de plaats waar de firma R.A.I.D. zijn vestiging heeft bevoegd, zijnde het arrondissement Hasselt.
Het Belgische Recht is het enige recht van toepassing op dit contract, met uitsluiting van dit van andere nationale rechtssystemen. Bij afwezigheid van een minnelijke regeling wordt elk geschil naar aanleiding van dit contract enkel behandeld door de Rechtbank.
​
Artikel 5. KLACHTEN / GESCHILLEN
Klachten moeten ons binnen de 8 werkdagen na afhaling of afhaling van de machine per schriftelijk schrijven te worden gemeld (aangetekende brief of mail), zo niet wordt de levering als aanvaard beschouwd. Het aangetekend schrijven dient op naam van “Vankriekelsvenne Kris, Helstraat 50, 3590 Diepenbeek” te gebeuren.
​
Artikel 7. OFFERTE / BESTEK
Alle offertes/ bestek worden louter ten informatieve titel gegeven en kunnen nooit bindend voor uitvoering worden beschouwd. Zij worden gebaseerd op de bij aanvraag verstrekte gegevens. Enkel een door de klant via mail bevestigde offerte of voor akkoord ondertekende offerte of het boeken en betalen van een aanbetaling doet de overeenkomst tussen partijen ontstaan, dit voor de laatste offerte wel te verstaan. Onze offertes zijn 30 dagen geldig na offerte datum of anders vermeld op de offerte. Op onze offerte/facturen staan speciale voorwaarden die door ons en de klant voldaan moeten worden, indien deze speciale voorwaarden niet zijn voldaan kan dit een extra kost betekenen op de factuur. Onze bestekken zijn benaderend en kunnen zonder verwittiging van onzentwege vermeerderd worden met de prijs van alle prestaties of leveringen die in het belang van onze klanten tijdens het werk of tijdens de bewerking nodig blijken. bv aantal perimeter draad.
De kosten voor het opmaken van een bestek zullen van de herstellingsfactuur worden afgetrokken wanneer de herstelling in ons werkhuis gebeurt. Gemiddeld 25 €
Artikel 8. GARANTIE
​Wij garanderen onze herstellingen uit te voeren naar vigerende wetgeving. op voorwaarde dat de vastgestelde gebreken niet te wijten zijn aan normale sleet, een te kort aan onderhoud of reiniging, ongeschikte smering, verkeerde demontage of hermontage, noch aan kwaad opzet, nalatigheid, overbelasting, aanwezigheid van vreemde lichamen in het mechanisme of aan gevallen van overmacht zoals brand, vochtigheid, vorst,enz.
De garantie blijft uitdrukkelijk beperkt tot de herstelling of de vervanging naar onze keuze, binnen de korst mogelijke tijd, van de onderdelen die wij vooraf als defect erkend hebben, met uitsluiting van elke andere interventie van onzentwege.
Onze klanten kunnen garantie slechts inroepen indien zij ons binnen de 24 uur in kennis stellen van de vastgesteld onregelmatigheden, beschadigingen of defecten. De toepassing van de garantie doet geen nieuwe termijn lopen.
Voor particulieren klanten bedraagt de garantietermijn voor nieuwe toestellen 2 jaar en voor professionele 1 jaar, tenzij anders vermeld op de factuur/offerte. Voor herstellingen voor particulieren en professionele 3 maanden.
Artikel 9. BETALING
Onze facturen moeten betaald worden binnen de 8 dagen na factuurdatum, tenzij anders vermeld op de factuur, maar nooit vroeger dan 8 dagen.
Onze facturen worden elektronisch verzonden, tenzij een klant uitdrukkelijk via mail laat weten dat hij dit op een andere manier wenst.
Betaling is mogelijk via overschrijving, Payconiq en Cash, dit alleen in de gangbare munteenheid.
​
9.1. Indien het factuur/offertebedrag boven de 700 € komt, dient de klant een aanbetaling te doen van 40 % van de overeengekomen prijs.
9.2. Echter bij bedragen boven de 1000 € wordt een voorschot voorgesteld op de offerte. (=meestal aankoopprijs toestel + accessoires)
​
Artikel 10. NALATIGHEIDSINTERESTEN en BOETEBEDING
Onze facturen moeten betaald worden in Euro. Elke onbetaalde factuur wordt van rechtswege vermeerderd met een intrest van 20 % per jaar. Wanneer de factuur 15 dagen na onze aangetekende zending van een ingebrekestelling nog steeds onbetaald blijft, zal de schuld verhoogd worden met 12% van het gefactureerde bedrag met een minimum van 125€. Deze forfaitaire vergoeding staat los van de schadeloosstelling van de procedure – en gerechtskosten.
​
10.01. Indien de betaling van de factuur niet gebeurt binnen de 15 dagen na de bovenvermelde aanmaning heeft de firma "R.A.I.D. het recht het contract onmiddellijk en zonder voorafgaande gerechtelijke machtiging te verbreken. Door deze verbreking wordt de opdrachtgever verplicht onmiddellijk alle nog verschuldigde bedragen te betalen, evenals alle bedragen die normaal nog zouden worden gefactureerd tot de normale vervaldag van het contract.
Artikel 11. Levering en Risico
3.1. Levering vindt plaats op de afgesproken datum en locatie. Het risico van beschadiging of verlies gaat over op de klant bij levering.
3.2 Goederen aangekocht via de Webshop worden alleen geleverd binnen een straal van 40 km mits betaling van de verzendingskosten. Deze wordt met de klant besproken en is afhankelijk van het type aankoop.
3.2. Vertragingen in levering geven geen recht op schadevergoeding tenzij schriftelijk anders overeengekomen.